onsdag 18 mars 2015

Solen skiner och jag orkar inte cykla

För att de nu råka hända att solen sken och det råka också hända att en viss sort av bok och en räkneapparat skulle lämnas in för kontroll, bestämde jag mig igår för att hoppa upp på cykeln och cykla till skolan. Oj du milde. Knappa 10 km till skolan och 8,5 km till gymmet. Oj du milde. Rumpan grät och låren stämmde in som kör. Var det seriöst såhär jobbigt att cykla förra säsongen också? Eller kan jag skylla på tajta byxorna jag hade på mig? Eller är mina ben bara utan nån sårt av muskler?

Anyways, på gymmet var det leg day som stod på agendan. Oj du milde, ni kan gissa hur det gick. Låren grät högt och dubbelt som stora vikter måste användas en vanligt. Okej, inte dubbelt imndre, typ 5 kg mindre. Men helt ok tänkt där. Trappmaskinen var inte heller något som kunde undvikas. Tappra tio minuter spenderades på den och vi överlevde. Vi as in jag och mina muskler, ikr jag är cool som fan.


/BB hälsar med icke sjuka soliga ben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar