lördag 28 mars 2015

Lyrurus Tetrix

Jag hade först tänkt att lördagen skulle vara en dag för långt och långsamt och söndag kort och snabbt, men efter en stunds närmare eftertanke kom jag fram till att jag hellre springer långt och långsamt med tunga ben än kort och snabbt med tunga ben. Så det blev en kort och snabb länk idag.

5,3 km, 35:40 min, medelpuls 173 och maximipuls 191. Medelfarten 6,6 min/km, vilket ju ännu är en bit ifrån jämnt 6 min/km, men ändå snabbare än till exempel 7 min/km. Pulserna är relativt höga, men det roliga var ju att det ändå kändes bra att pressa sig själv lite hårdare hela vägen. Så hårt sprang jag att då Ostekai råkade gå samma väg som jag sprang och hon skulle ta en bild på mig bakifrån så blev jag alldeles suddig på bilden. 

Se bara vilken kulle jag stakat upp mig för också.
Nu kommer jag till den spännande och naturnära upplevelsen jag hade under länken. I diagrammet syns den där vid 600 m, då farten stannar av för en stund. Det är nämligen så att jag alltid varit medveten om att jag bor lite på vad man kunde kalla landet - vi gästas ju frekvent av så väl harar (riktiga harar, inte några söta puppekaniner inte), hjortar, rävar och en älg har jag sett en gång också. Men idag såg jag en orre! En alldeles otroligt ståtlig fågel (det var ju då hanen förstås)! Blänkande svart med den röda fläcken i pannan, och hiskeligt stor. Jag funderar nästan på att börja dra safari här i våra knutar.

Bildbevis!
Ikväll kommer BB hit för att fira anti-hälsosamhet med mig (också SK var bjuden men för henne dög ej sällskapet). Jag kan till exempel berätta att vi har ett halvt kilo choklad i skafferiet.

/Fysikälskaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar