tisdag 17 mars 2015

För jag vill inte räkna matematik

Hej på er!

Senast talade jag om att kika in på Pihlajamäki, och till min glädje kan jag deklarera att jo, det är torrt! Stolt for vi med A.L. dit, vi förväntade oss vara bland de första som börjat vårsäsongen, men Pihlis kryllar nog med konstigt folk, beväpnade med stora madrasser och vitt pulver.


Kameran slapp med!
Anyways, Nyrkkirauta prövade jag inte, Pokettijuna skrämmer mig, likaså Kisko (6A). Så tre rutter som väntar på sin top-out... För mitt försvar får top-outs hjärtat och bulta ordentligt. Men Kalotti traverse (riktigt 5+!) klarade jag av, vilken då inte kräver en top-out.

BOKEHHH! Kalotti traverse där någonstans

Annat jag haft på gång är att jag har tagit det första steget mot titeln Köysitoiminnanohjaaja! Lördagen spenderade jag i Tapanilan urheilukeskus och lärde mig den (troligtvis) mest komplicerade sättet att få tyngden bort från belay-maskinen. På söndagen gällde Käärmekalliot och ankare. Kuligt var det, även om jag var den yngsta i gruppen.

/SK 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar