fredag 13 mars 2015

En något längre en

Längre länkar tänkte jag, och rustade ut mig på en något längre en. Det blev 7,75 km på 57:51 min, således låg jag alltså på en medelhastighet på 7,5 min/km. Medelpulsen var 165 och maxen 184 - något som i mitt tycke ser riktigt bra ut; det är mycket möjligt att jag under förra veckan ännu skulle ha pinats av efterdarrningarna av en flunsa eller något och att de höga pulserna då berodde på det.

Jag är väl medveten om att 7,75 km bara just och just är över en tredjedel av sträckan som vi kommer att springa i maj, men ett steg i rätt riktning är det likaså. Fiilisen var trots en mycket icke-idrottarmässig choklad-tankning före länken riktigt bra, och därför är jag inte rädd att sakta men säkert öka på med ytterligare några kilometrar i fortsättningen. Ett annat steg vore sedan en liten fartökning!


/Fysikälskaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar