torsdag 12 mars 2015

En dröm

Jag har haft en ganska lyckad dag. Jag har försökt räkna matematik, varit social och det gick hyfsat bra på elgitarr timmen idag. Men vad som var körsbäret på kakan (även om jag inte är ett stort fan av körsbär) är att jag sprang en längre länk idag. Jag har drömt om att springa hem från musikinstitutet, istället för att ta bussen eller bilen, under en längre tid, och idag inspirerade det fina vädret mig att äntligen göra det. Det blev en 9.8 km länk på 1 h och 16 min, varav 20 min gick till att värma upp och varva ner. Snabbt sprang jag inte, men mer av sådana här springturer och kanske är jag redo för HCR!

I morgon ska jag och kika om det är torrt i Pihlajamäki, där väntar Nyrkkirauta (lätt 6B) och Pokettijuna (6A?) på mig! 

1. Nyrkkirauta

/SK

Jag lade märke till att det var trevligt att lyssna på lugn musik under min s.k. längre länk, en låt jag tyckte passar väldigt bra är:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar